برند معروفی داشته باشیم !

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1396-11-03

در این روزها در بازار مربوط به فروش کالا و یا خدمات مختلف ، یک برند خوب می باشد مهم ترین نقش را در رشد کسب و کار دارد . به همین دلیل آن چیزی که از موضوع ثبت برند مهمتر می باشد برند سازی آن می باشد و به اصطلاح داشتن یک برند خوب و معروف می باشد است . اما یک موضوعی این وسط پیش می آید و آن اینکه چگونه می توانیم تشخیص دهیم که یک برند آیا برند خوبی استی ای خیر ؟  برای جواب به این سوال باید گفت که معیار مشخص و خاصی وجود ندارد که نشان دهد بعد از ثبت برند آیا آن برند ، یک برند خوب و معروفی است یا خیر ولی عوامل متعددی در معروف شدن یک برند تاثیرگذار می باشند، در این مطلب سعی براین شده تعدادی از این عوامل مورد بررسی قرار گیرد.

برند معروفی داشته باشیم !

اولین قدم  : عنوان برند 

اولین قدم برای داشتن یک برند خوب استفاده از یک نام و یا نشان خوب برای ثبت برند می باشد که این نام می بایست از چند جهت مورد بررسی قرارگیرد :

  • اولین مورد پیرامون نام برند راحت بودن تلفظ برند است به همین جهت باید برندی که انتخاب می شود تا حد ممکن راحت بیان شود.
  • دومین مورد کوتاه بودن برند است به این معنی که هرچقدر برند از حروف کمتری تشکیل شده باشد راحت تر در ذهن مخاطب جای می گیرد و به اصطلاح ساده تر برند سازی می شود.
  • سومین مورد عنوان برند تا حد ممکن استفاده نکردن از عناوین بی معنی می باشد یا به عبارت دیگر استفاده از عناوینی که معنی و مفهومی نزدیک به حوزه فعالیت مورد نظر.

دومین قدم : ثبت برند

شاید این طور به نظر برسد که ثبت برند ربطی به معروف شدن یک برند ندارد ولی باید گفت که هرچقدر هم در برندسازی یک برند موفق باشیم اما آن برند را به ثبت نرسانده باشیم به این معنی است که تمام زحمات ما به هدر رفته است، زیرا شخصی دیگر می تواند برندی را که ما برندسازی کرده ایم به ثبت برساند و مالک حقیقی و یا حقوقی آن شود، پس ثبت برند و اخذ سند مالکیت ده ساله ی آن بسیار مهم و ضروری است.

 

ثبت شرکت بازرگانی

سومین قدم : تبلیغات برند

به جرات می توان گفت مهم ترین مورد در برندسازی تبلیغات خوب و کارآمد است ، اهمیت تبلیغات به حدی است که گاهی مورد اول یعنی عنوان برند را تحت تاثیر قرار می دهد بدین معنی که گاهی برندهایی معروف شده اند که هیچ یک از فاکتورهای یک عنوان برند خوب را نداشته اند و این تنها با استفاده از تبلیغات به دست آمده، پس نتیجه می شود داشتن یک برند خوب با تبلیغات نسبت کاملا مستقیم دارد، در مورد این که چه تبلیغاتی تاثیر بیشتری دارند و چه تبلیغاتی کمتر موثرند باید گفت در سالهای اخیر تبلیغات کالا و خدمات به صورت اینترنتی بسیار فراگیرتر و موثرتر شده است، این نوع تبلیغات با توجه به اینکه امکان دسترسی همگانی تر و هزینه پایین تری دارند محبوبترین نوع تبلیغات برای برندسازی و داشتن یک برند خوب به شمار می روند البته سایر انواع تبلیغات اعم از تبلیغ در روزنامه های پربازدید و یا تبلیغات در رسانه های تصویری و صوتی و تبلیغات محیطی نیز نقش به سزایی در معروف شدن برند و برندسازی دارند.

چهارمین قدم : کیفیت برند

منظور از کیفیت برند کیفیت کالا و یا خدماتی است که با نام برند خود به بازار کسب و کار عرضه می نماییم ، این مورد نیز نقش چشمگیری در برندینگ و معروفیت برند دارد، به طوری که برندهایی را می توان دید که تقریبا از فاکتور تبلیغات استفاده نکرده اند و با تکیه بر کیفیت محصول و یا خدمات خود به یکی از معروف ترین برندها تبدبل شده اند البته عکس این قضیه نیز اتفاق افتاده است ،یعنی برندهایی با تبلیغات فراوان به معروفیت رسیده اند که از کیفیت بالایی برخوردار نبوده اند اما ذکر این نکته ضروری است که تنها معروفیت و محبوبیت یکباره ملاک نیست و برندی موفق است که معروفیت آن تدوام داشته باشد و این ممکن نیست مگر با داشتن کیفیت بالا(کیفیت است که برند شما را در اوج نگه خواهد داشت)

در اینجا به ۴ مورد از مواردی که در داشتن یک برند خوب و معروف به ما کمک می کنند اشاره شد که همگی این موارد به نوعی به هم وابسته اند و رعایت همه ی این موارد می تواند برند شما را معروف و محبوب نماید. ثبت شرکت و ثبت برند صدرا ،  با توجه به اهمیت ثبت برند و برندسازی گروهی از کارشناسان مجرب و کاردان خود را در زمینه ثبت برند به طور کاملا اختصاصی به موضوع ثبت برند و برندینگ اختصاص داده است .

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما