چرا ثبت برند یا نام و علامت تجاری مهم است

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1396-10-11

چرا ثبت برند یا نام و علامت تجاری مهم است ؟ در بازار ، نام‏ها و نشان‏های تجاری ، از نظر قدرت و ارزش با یکدیگر متفاوت‏ اند . یک نام و نشان تجاری قدرتمند از ارزش زیادی‏ برخوردار است. اگر ویژگی‏های زیر وجود داشته باشد، نام‏ها و علامت تجاری دارای ارزش بیشتری خواهند بود : وفاداری‏ مصرف کنندگان ، آگاهی مردم از این نام و نشان ، پنداشت مشتری‏ نسبت به کیفیت ، توجه و حمایت زیاد از جانب مصرف کنندگان و در کنار اینها وجود دارایی‏های دیگری مانند حق اختراع ، علامت تجاری و کانال‏های ارتباطی لازم است.

اهمیت ثبت برند و ثبت علامت تجاری

یک نام و نشان تجاری قدرتمند به‏ عنوان یک قلم دارایی بسیار ارزشمند به حساب می ‏آید ، که تعیین‏ ارزش آن مشکل است. ولی ، بر اساس یک برآورد ، ارزش نام و نشان‏ تجاری مارل بورو ۴۵ میلیارد دلار ، کوکاکولا ۴۳ میلیارد دلار ، ای‏بی‏ام ۱۸ میلیارد دلار و کداک ۱۳ میلیارد دلار است . معروف‏ترن نام‏ها و نشان‏های تجاری در دنیا که دارای‏ قدرت بسیار زیادی هستند ، عبارتند از :

  • کوکاکولا کمپبل
  • دیسنی
  • سونی
  • مرسدس بنز
  • مک‏دونالد

شرکتی که علامت تجاری و نشان تجاری ارزشمندی داشته باشد،در صحنه رقابت از امتیازات زیادی‏ برخوردار می‏شود.یک نام و نشان تجاری‏ قدرتمند باعث می‏شود که مصرف کننده‏ در سطح بالایی از آن آگاهی یابد و نسبت به‏ محصول وفادار شود.از آنجا که‏ مصرف کننده انتظار دارد فروشگاه‏ها محصولی با نام تجاری و نشان تجاری مورد نظر داشته باشد،خرده فروش‏ها نباید هزینه چندان زیادی،نسبت به رقم فروش،برای بازاریابی هزینه‏ نمایند.از آنجا که نام و نشان تجاری حیثیت و اعتباری بسیار در بر دارد،شرکت به آسانی می‏تواند بر تعداد و نوع محصولات خود ، با آن نام و نشان تجاری بیفزاید ، درست مانند موردی که کوکاکولا توانست محصول جدیدی به نام«کوکای رژیمی»به بازار عرضه کند .

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما