ثبت شرکت بازرگانی

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1402-08-14
اطلاعات کلی از : ثبت شرکت بازرگانی
✅ مدارک :‌ شناسنامه و کارت ملی اعضاء
✅ مدت زمان :‌ 10 روز کاری
✅ هزینه :‌ از ۳.۵ میلیون تومان

ثبت شرکت بازرگانی صادرات و واردات

شرکت‌های بازرگانی جزء نام آشنا‌ترین شرکت‌ها در حوزه کسب‌و‌کار هستند. قطعا شما نیز بارها نام این شرکت‌ها را شنیده‌اید! اما آیا می‌دانید چرا این شرکت‌ها تا این حد گسترده شده­اند؟ چرا تقاضای ثبت برای شرکت‌های بازرگانی بالا است؟ برای ثبت این شرکت‌ها چه مراحلی را باید طی نمود؟ چه مدارکی برای تاسیس شرکت بازرگانی نیازاست؟ اگر برای شما نیز این سوالات پیش آمده است، با ما در این مقاله همراه باشید.

امروزه پیشرفت کشورها به نوعی به فعالیت­های تجاری و بازرگانی آن­ها گره خورده است. با رشد روزافزون صنعت و تجارت، فعالان اقتصادی برای گسترش فعالیت خود به ثبت شرکت‌ بازرگانی روی آورده‌اند. آن‌ها با این کار به فعالیت خود وجه قانونی داده و به رسمیت شناخته می‌شوند. از طرفی می‌توانند در بستری مناسب به رقابت پرداخته و از امتیازات ویژه‌ای نیز استفاده نمایند.

به همین منظور سعی داریم در این مطلب به معرفی شرکت های بازرگانی ، مزایای این شرکت ها، شرایط ثبت، مدارک موردنیاز و هزینه‌های آن بپردازیم. اگر شما نیز قصد دارید تا شرکت خود را تحت عنوان یک شرکت بازرگانی به ثبت برسانید، تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

راهنمای ثبت شرکت بازرگانی
راهنمای ثبت شرکت بازرگانی

شرکت‌ بازرگانی چیست ؟

همان‌طور که از نام این شرکت‌ها مشخص است، موضوع و نوع فعالیت آن‌ها حول محور تجارت می‌گردد. به عبارت دیگر، شرکت‌ بازرگانی همان کسب‌وکارهای تجاری و بازرگانی هستند که به انجام اموری نظیر خرید وفروش، توزیع و پخش، صادرات و واردات و… مشغول هستند.

شرکت‌ بازرگانی جز انواع شرکت‌ها به حساب نمی‌آیند. شرکت‌های بازرگانی به هر نوع شرکتی که در موضوع فعالیت آن موضوعات بازرگانی آمده باشد، اطلاق می‌شود. یعنی باید در بند 2 اساسنامه این شرکت‌ها موضوعات خرید و فروش، صادرات و واردات، اخذ و اعطای نمایندگی و کلیه فعالیت‌های بازرگانی داخلی یا خارجی ذکر شده باشد.

مزایای تاسیس شرکت‌های بازرگانی

ثبت شرکت‌ بازرگانی مزایای فراوانی را به همراه دارد. به برخی از این امتیازات مثبت در قسمت قبلی مقاله گریزی زده شد. اما در این قسمت به طور دقیق این مزایا را برمی‌شماریم.

  • ثبت شرکت‌ بازرگانی به فعالان این حوزه هویت بخشیده و نوع فعالیت تجاری و بازرگانی آنان را مشخص می‌کند.
  • با ثبت شرکت و پیروی از قوانین ثبت شرکت‌های بازرگانی می‌توان از کارت های بازرگانی بهره برد.
  • فعالیت‌های تجاری انجام شده در شرکت‌های بازرگانی به سرمایه های هنگفت احتیاج ندارند و می‌توان با سرمایه‌های کوچک نیز به فعالیت تجاری پرداخت.

با ثبت شرکت ، تمامی فعالیت‌های انجام شده بصورت قانونی طی می‌شود. در این صورت رضایت مشتریان به راحتی جلب شده و در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توان از طریق مراجع قانونی اقدام نمود.

انواع شرکت‌ بازرگانی قابل ثبت

شرکت‌ بازرگانی در دو گروه کلی قابل ثبت هستند:

  • ثبت شرکت سهامی خاص
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود

تمامی شرکت‌های نام برده شده دارای وجه حقوقی هستند. یعنی این توانایی را دارند که صاحب اموال ، حقوق و خط مشی باشند و به فرد خاصی متکی نباشند. در میان این ثبت شرکت‌ با مسئولیت محدود بیشتر از ثبت شرکت سهامی خاص ثبت می‌شوند. در ادامه به توضیح این دو نوع از شرکت‌ بارزگانی می‌پردازیم.

ثبت شرکت‌ بازرگانی سهامی خاص

شرکت‌ سهامی خاص به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که موسسین تمام سرمایه آن را تامین کرده باشند. در این گونه شرکت‌ها، سرمایه به طور مساوی بین شرکا تقسیم می‌شود. مالکان سرمایه در شرکت‌های سهامی خاص، اوراق سهام دارند اما سهم الشرکه ندارند.

آن‌ها می‌توانند تعدادی از سهام خود را به دیگری انتقال داده و مانعی در این راه وجود ندارد. نکته‌ی دیگری که در مورد این نوع از شرکت‌های بارزگانی وجود دارد، مسئولیت است. مسئولیت سهام‌داران در این شرکت‌ها به میزان سهام آن‌ها بستگی دارد. برای ثبت شرکت سهامی خاص باید شرایط زیر را رعایت نمود.

  • سرمایه اولیه شرکت نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد.
  • تشکیل شرکت باید با حداقل 5 عضو انجام شود. 3 نفر به عنوان اعضاء هیات مدیره و 2 نفر به عنوان بازرس باید حضور داشته باشند.
  • مدیر عامل شرکت باید بالا 23 سال سن داشته باشد.
  • تنها 35 درصد از سرمایه‌گذاری شرکت باید به صورت نقدی صورت گیرد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص

مدارک ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص به شرح ذیل می باشد :

  1. کپی مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه اعضای شرکت
  2. ارائه اقرارنامه و امضای آن
  3. اخذ مجوز‌های لازم و ارائه آن در صورت لزوم
  4. ارائه گواهی عدم سوءپیشینه اعضای شرکت و مدیر عامل
  5. تنظیم وکالتنامه (در صورت که مراحل توسط وکیل انجام شود)

ثبت شرکت‌ بازرگانی با مسئولیت محدود

شرکت‌ بازرگانی با مسئولیت محدود با دست کم دو شریک تاسیس می‌شوند. در این شرکت‌ها آورده ی هر فرد مسئولیت و تعهد آن را در برابر شرکت مشخص می‌کند. یعنی هر فرد به میزان سرمایه خود در برابر قروض و تعهدات شرکت مسئول است.

به علاوه در این شرکت‌ها بدون رضایت سایر شرکا نمی‌توان سهم الشرکه را انتقال داد. تاسیس شرکت با مسئولیت محدود بسیار آسان‌تر از شرکت‌های سهامی است. چرا که این شرکت‌ها تنها با حضور دو نفر با هر میزان سرمایه قابل ثبت است. تنها باید به این نکته توجه کنید که اگر تعداد شرکا به بیشتر از 12 نفر رسید، باید تشکلی به نام هیئت بازرسان تشکیل شود. شرایط ثبت شرکت‌های مسئولیت محدود به شرح زیر است:

  1. برای تشکیل شرکت باید حداقل 2 نفر حضور داشته باشند.
  2. برای تاسیس شرکت مقدار سرمایه ذکر نشده است اما حداقل سرمایه باید یک میلیون ریال باشد.
  3. کل سرمایه باید بصورت یکجا پرداخت شود و تعهد سرمایه در این نوع از شرکت‌ها وجود ندارد.
  4. سرمایه‌گذاری نیز باید بصورت نقدی به مدیرعامل پرداخت شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود

شرایط ثبت شرکت بازرگانی به شکل ثبت شرکت با مسئولیت محدود عبارت است از :

  1. ارائه مدارک شناسایی اعضای شرکت
  2. اخذ گواهی عدم سوءپیشینه و ارائه اصل آن
  3. امضای اقرارنامه شرکت و ارسال آن
  4. اخذ مجوزات مورد نیاز

شرایط ثبت شرکت بازرگانی

برای ثبت شرکت بازرگانی می‌توان از دو روش اقدام نمود. شما در وهله اول، به صورت مسقیم وارد عمل شده و خودتان شخصاً تقاضای ثبت شرکت را ارائه می‌کنید. در روش دوم نیز می‌توانید به صورت غیر مستقیم اقدام کرده و از یک نماینده رسمی برای ثبت شرکت خود کمک بگیرید. اما در هر دو روش باید در قدم اول نوع شرکت را مشخص کنید و سپس نسبت به ثبت آن اقدام نمایید. زیرا تنها با مشخص کردن نوع شرکت است که تعداد شرکا، مدارک و مراحل ثبت مشخص می شود.

شرایط ثبت شرکت‌ها با توجه به نوع آن‌ها اندکی متفاوت است. اما شما می‌توانید از طریق تماس با مشاورین ثبت صدرا در کمترین زمان ممکن نسبت به ثبت شرکت خود اقدام نمایید.

موضوع فعالیت شرکت بازرگانی

یکی از الزاماتی که شرکت‌ها موظف به رعایت آن هستند، تعیین موضوع فعالیت شرکت است. موضوع شرکت باید بر اساس اهداف و تخصص شرکا تعیین شود. موضوع منتخب در هنگام تاسیس شرکت در اساسنامه آن قید می‌شود. تمامی فعالیت‌های آینده شرکت نیز باید در محدوده‌ی موضوع فعالیت آن صورت گیرد.

برای شرکت‌های بازرگانی طیف وسیعی از موضوعات برای فعالیت وجود دارد. یکی از دلایلی که ثبت شرکت‌ بازرگانی بسیار رایج است دقیقاً طیف موضوعات گسترده است. در ضمن یک شرکت می‌تواند با موضوعات مختلفی تاسیس شده و محدوده فعالیت خود را گسترش دهد. موضوعات شرکت‌ها بازرگانی به شرح زیر است :

  • خرید و فروش
  • صادرات و واردات
  • اخذ و اعطای نمایندگی‌های مجاز
  • تامین نیروی انسانی مورد نیاز سایر شرکت‌ها
  • بازاریابی قانونی
  • گشایش اعتبارات اسنادی و ال سی برای شرکت
  • شرکت در مناقصات و مزایدات
  • خرید سهام شرکت‌های دیگر
  • تاسیس نمایندگی در داخل و خارج کشور
  • ترخیص کالا از گمرک
  • شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی
  • انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی
  • و…

موضوع فعالیت چند منظوره

منظور از موضوع فعالیت چند منظوره این است که در ثبت شرکت بازرگانی علاوه بر موضوعات ذکر شده در بند ۲ اساسنامه می توان از موضوعات دیگری نیز استفاده نمود . از رایج ترین ثبت شرکت چند منظوره شرکتهای خدماتی بازرگانی می باشد که با توجه به اینکه تقریبا موضوع فعالیت شرکت بازرگانی و خدماتی به هم نزدیک هستند. معمولا متقاضیان ثبت شرکت خدماتی یا بازرگانی از موضوع فعالیت هر دو شرکت استفاده می کنند و با عنوان شرکت خدماتی بازرگانی به ثبت می رسانند.

به غیر از شرکت های خدماتی بازرگانی ، می توان شرکت های چند منظوره دیگری نیز به ثبت رساند ، به عبارت دیگر محدودیتی برای ثبت چند نوع موضوع مختلف در یک شرکت وجود ندارد و ذکر انواع موضوعات مختلف در یک شرکت به حوزه فعالیت متقاضی ثبت شرکت وابسته است.
با توجه به توضیحات ابتدای مقاله در مورد قابل ثبت بودن شرکت بازرگانی به دو نوع سهامی خاص و مسئولیت محدود باید گفت که اگر چه با توجه به قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران ثبت این نهوع شرکت در قالب هر دو نوع شرکتها بلامانع است، اما آمار ثبت شده در مورد ثبت شرکتهای بازرگانی نشان می دهد که ثبت این نوع شرکتها در قالب شرکت با مسئولیت محدود بسیار بیشتر از سهامی خاص می باشد که شاید اصلی ترین دلیل آن سهولت ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سهامی خاص می باشد ( منظور از سهولت تعداد اعضاء کمتر نسبت به سهامی خاص ، عدم نیاز به واریز سرمایه اولیه و دیگر تفاوت ها می باشد ) .

نکته : ثبت شرکت بازرگانی به تنهایی به شما اجازه نخواهد داد که صادرات و یا وارداتی با نام شرکت انجام دهید و برای این منظور نیازمند ارائه کارت بازرگانی می باشید.

شرایط تعیین نام شرکت بازرگانی

موضوع اصلی برای انجام خدمات بازرگانی بودن یک نام شرکت امور بازرگانی در موضوع فعالیت شرکت است ، اما با توجه به اینکه نام یک شرکت در نشان دادن فعالیت آن بسیار موثر است اغلب شرکت بازرگانی هنگام ثبت شرکت خود، در ابتدای نام شرکت از کلماتی هم چون بازرگانی ، خدمات بازرگانی یا گروه بازرگانی استفاده می کنند .

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در ثبت شرکت بازرگانی ذکر نام های مذکور در ابتدای نام شرکت جزء سیلاب های شرکت محسوب نمی شود و به غیر از این نام ها می بایست ۳ سیلاب دیگر که همگی اسامی خاص هستند برای شرکت انتخاب نمود. به عنوان مثال شرکت بازرگانی بین الملل تدبیر اندیشان صدرا که به غیر از کلمه بازرگانی از ۳ سیلاب دیگر تشکیل شده است.

ویژگی های تعیین نام شرکت بازرگانی

  • نام انتخابی شما باید ایرانی باشد. شما نمی‌توانید از نام‌های خارجی استفاده نمایید.
  • قبلا مشابه نام انتخابی شما نباید به ثبت رسیده باشد.
  • نام انتخابی باید دارای معنا و مفهوم باشد.
  • نام مدنظر شما باید با فرهنگ اسلامی کشور عجین بوده و با آن تناقض نداشته باشد.

مراحل کلی ثبت شرکت بازرگانی

شما برای ثبت شرکت بازرگانی خود باید مراحل زیر را قدم به قدم طی نمایید:

  • به سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها ( irsherkat.ssaa.ir ) مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید.
  • در مرحله بعد باید پنج نام را به ترتیب اولویت در سیستم وارد نمایید. طی یک روز کاری نتیجه تایید یا رد نام انتخاب شده مشخص می شود.
  • در صورت تایید اسم شرکت، باید تمامی اوراق مورد نظر چاپ شده به امضای تمامی اعضا برسد.
  • تکمیل ثبت‌نام از طریق ابلاغیه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شود.
  • مدارک خواسته شده مجددا باید از طریق باجه های پستی به صورت سفارشی به ادارده ثبت شرکت ها ارسال شود.
  • در صورت تایید، متقاضی یا وکیل قانونی شرکت باید به صورت حضوری همراه با مدارک شناسایی برای ادامه روند ثبت شرکت به اداره پست مراجعه نماید.
  • پس از پایان تمامی این مراحل و دریافت شماره ثبت شرکت، باید از طریق روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار آگهی ثبت شرکت به چاپ برسد.
  • هزینه‌های انتشار اگهی نیز صرفا باید از طریق اینترنتی پرداخت شود.

هزینه ثبت شرکت بازرگانی

یکی از موارد مورد توجه در ثبت شرکت‌ها، هزینه ثبت آن‌ها است. این قاعده در مورد ثبت شرکت‌های بازرگانی نیز صدق می‌کند. همان طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، شرکت‌های بازرگانی انواع مختلفی دارند. به همین دلیل هزینه ثبت این شرکت‌ها اندکی با هم تفاوت خواهد داشت. عواملی مانند:

  • نوع شرکت (مسئولیت محدود یا سهامی خاص)
  • میزان سرمایه اولیه
  • هزینه‌ی چاپ در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار
  • حق تعیین نام شرکت
  • هزینه های مربوط به تهیه لوازم تحریر
  • هزینه های مربوط به اداره پست
  • هزینه تمبر حق الثبت
  • هزینه حق الوکاله وکیل
  • کارمزد موسسه
  • و….

با توجه به ریز هزینه‌ ها می‌توان به این نتیجه رسید که هزینه ثبت شرکت بازرگانی در سال 1400 با حداقل سرمایه 100 هزار تومان ، در نوع شرکت با مسئولیت محدود در حدود 2 میلیون تومان و برای شرکت سهامی خاص در حدود 1.600.000 تومان باید در نظر بگیرید. فراموش نکنید هزینه‌ی روزنامه رسمی شرکت و کثیرالانتشار جدا از این هزینه‌ها خواهد بود و باید علاوه بر موارد بالا آن را نیز پرداخت کنید. هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار با توجه به تعداد خطوط و نوع روزنامه متغییر است اما به طور میانگین این هزینه برای هر روزنامه برابر با 268000 تومان است.

مدت زمان ثبت شرکت بازرگانی

شرکت‌های بازرگانی جزء محبوب‌ترین شرکت‌های ثبتی هستند. از این رو مدت زمان ثبت این شرکت‌ها نیز حائز اهمیت است. نمی‌توان برای تمامی شرکت‌های بازرگانی مدت زمان مشخصی را برای ثبت در نظر گرفت. نوع شرکت، فعالیت و تعداد اعضا می‌توانند پروسه‌ی ثبت را تغییر دهند.

اما به طور معمول بین 12 تا 15 روز کاری برای ثبت شرکت‌های بارزگانی زمان لازم است.

ثبت شرکت بازرگانی صادرات و واردات

یک شرکت صادرات و واردات هم یک شرکت جدایی نیست بلکه حقیقتاً یک شرکت سهامی خاص یا مسئولیت است. تنها چیزی که در این شرکت‌ها متفاوت است موضوع فعالیت آن است. موضوع شرکت یک بازرگانی صادرات و واردات، خرید و فروش و صادرات و واردات محصولات و کالای مجاز است. علاوه بر صادرات و واردات کالا، این شرکت‌ها در برخی حوزه‌های تجارت نیز فعال هستند.

نکته حائز اهمیت این است که پس از تکمیل امور مربوط به شرکت‌های بازرگانی شما برای انجام صادرات و واردات نیاز به دریافت کار بازرگانی دارید. اما شاید برایتان سوال باشد این کارت چیست و چگونه باید آن را دریافت کرد؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

کارت بازرگانی چیست ؟

از نام این کارت کاملاً مشخص است که کارت بازرگانی چیست؟ این کارت کاملاً مربوط به انجام امور بازرگانی است. برای هر انجام هر کاری در چارچوب قانون باید از سوی دولت مجوزی داشته باشید. کارت بازرگانی پس از ثبت شرکت بازرگانی برای انجام امور تجاری برای هر شخص حقوقی و حقیقی لازم است. با دریافت کارت بازرگانی براساس قانون سوم مقررات می‌توانید در حوزه تجارت فعالیت کنید.

انواع کارت بازرگانی:

  • کارت بازرگانی در حوزه خدمات: این کارت تنها برای اشخاص حقوقی صادر می‌گردد و به اصطلاح به آن کارت بازرگانی خدماتی گفته می‌شود.
  • کارت بازرگانی تجاری : این کارت در زمینه صادرات و وادرات و همچین ترخیص و سفارش کالا استفاده می‌شود.
  • کارت بازرگانی صنعتی و تولیدی : این کارت با توجه به مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی تولیدی برای اشخاص حقوقی صادر می شوند. با استفاده از این کارت فرد می‌تواند مواد اولیه و تجهیزات کار خود را وارد و فعالیتش را شروع کند.
  • کارت بازرگانی ترخیص کالا : این کارت هم برای اشخاص حقوقی و هم برای اشخاص حقیقی قابل صدور است. به این کارت بازرگانی، کارت موردی نیز گفته می‌شود زیرا این کارت تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدارک دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

مدارکی که اشخاص حقیقی باید ارائه دهند عبارت است از :

  • اصل و کپی کارت ملی
  • ارائه دو قطعه عکس
  • ارائه یک نسخه از اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی
  • اصل و کپی مدرک تحصیلی (حداقل مدرک تحصیلی دیپلم)
  • ارائه تاییدیه عدم سوءپیشینه (اگر 6 ماه از تاریخ صدور گذشته باشد، فاقد اعتبار است.)
  • ارائه فرم کارت بازرگانی
  • ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت (ویژه آقایان)
  • ارائه کد اقتصادی
  • ارائه یک قطعه عکس سه در چهار از مدیرعامل
  • ارائه سند مالکیت و یا برگه استیجاری بودن ملک (آدرس محل کار)
    • نکته مهم: در صورت تغییر آدرس ارائه یک برگه اظهارنامه تغییر آدرس از اداره ثبت شرکت -طبق ماده 186 قانون مالیات ارائه اصل مفاصاحساب مالیاتی
  • اصل مفاصا حساب بیمه نامه تامین اجتماعی
  • اظهارنامه عملکرد سال های 90 و 91 و 92 و 93 به همراه 4 دوره اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سال‌های 90،91،92،93 و 94 و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول سال 96
  • فیش حق تمبر که از دارایی گرفته شده

شرایط اخذ کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی

  • اعلام مکان مناسب برای انجام امور و ورشکست نبودن
  • عدم سابقه کیفری
  • ارائه پروانه کار برای هیئت مدیره و مدیران

مدارک دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

  • اصل و کپی کارت ملی
  • ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت که برای آقایان الزامی است.
  • ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • ارائه کد اقتصادی
  • ارائه اصل و کپی آخرین تغییرات روزنامه رسمی
  • ارائه اظهارنامه برای شرکت سهامی عام و خاص
  • اصل و کپی سند مالکیت و یا در صورت استجاری بودن ملک، ارائه اجاره‌نامه
  • ارائه اصل کارت بازرگانی
  • اصل و کپی اساسنامه شرکت

نتیجه‌گیری کلی

ما در این مطلب شما را با مراحل، مدارک و شرایط مورد نیاز ثبت شرکت‌های بازرگانی آشنا کردیم. فراموش نکنید برای ثبت فوری شرکت بازرگانی خود می‌توانید به مشاورین ثبت صدرا بسپارید تا در یک بازه‌ی 12 تا 15 روز شرکت خود را ثبت کنید. زیرا ممکن است با انجام دادن یک مرحله اشتباه مجبور شوید مدت زمان بیشتری برای ثبت شرکت خود منتظر بمانید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر کافیست با موسسه ثبت صدرا در ارتباط باشید .

سوالات متداول

مدارک ثبت شرکت بازرگانی چیست ؟
مدت زمان ثبت شرکت بازرگانی چقدر است ؟
چه نوع شرکت هایی برای شرکت بازرگانی قابل ثبت است ؟
5/5 - (4 امتیاز)
برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما

  • avatar abolfazl ayvazi
    1397-02-16

    با سلام وخسته نباشید .
    من دیپلم فنی خوندم ایا میتوانم یک شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود برای خشکبار ثبت کنم