ثبت شرکت در اروند

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1402-02-25

ثبت شرکت در منطقه آزاد اروند رود : قبل از آنکه ثبت شرکت در اروند را توضیح دهیم ابتدا باید آشنایی کلی از این منطقه و نوع شرکت ها ثبتی داشته باشید .

آشنایی با منطقه آزاد اروند رود

اروند رود که به آن شط العرب نیز گفته می شود از تلاقی رودخانه های دجله و فرات در منطقه ایی به نام قرنه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب شهر آبادان می گذرد.

اراضی منطقه آزاد اروند ، ۸۶۰۰ کیلومتر به فعالیت های صنعتی و همچنین ۴۸۰۰ کیلومتر به سایر بخش ها در زمینه بازرگانی و گردشگری و اداری و همچنین ۳۸۰۰ کیلومتر آن به بخش های بندری و انبار داری و تراتزیت اختصاص یافته است .

قابلیت های منطقه آزاد اروند رود

در این منطقه می توانید با منافع و منابع بهتری تصمیم به ثبت شرکت گرفته و در این زمینه موفق باشید . برخی از قابلیت های این منطقه عبارت اند از :

  1. یکی از مزایای مهم منطقه آزاد اروند رود معافیت مالی ۲۰ ساله برای کلیه فعالیت های اقتصادی در این منطقه می باشد. این مزیت به دلیل اجرایی شدن ماده ۱۳ قانون تجاری و صنعتی کشور یعنی معافیت مالیات بر درآمد اصناف می باشد که با وجود این ماده قانونی،  کلیه اصناف و کلیه مشاغل و فعالیت های تجاری اشخاص حقوقی و غیر حقوقی به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف می باشند.
  2. امکان ترانزیت کالاهای مربوطه به کشور های منطقه
  3. امکان دسترسی به انرژی ارزان
  4. خاک حاشیه رودخانه در این منطقه حاصل خیز بوده و می توان به راحتی فعالیت های کشاورزی را در این نواحی گسترش داد.
  5. امکان تخلیه کانتینر در این منطقه
  6. افرادی که در این منطقه شرکت خود را ثبت نموده و فعالیت خود را آغاز می نمایند به راحتی می توانند نیروی کار ماهر ، کارآزموده و ارزان با ملیت های متفاوت را در این منطقه بکار گیرند.

مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند رود

از جمله مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند رود می توان به این موارد اشاره نمود :

  1. صدور محصولات تولیدی بدون پرداخت عوارض گمرکی
  2. ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین الات بدون عوارض گمرکی
  3. انتقال ارز بدون هیچ محدودیتی به خارج از کشور در منطقه آزاد اروند
  4. بیمه و تامین اجتماعی در منطقه آزاد اروند رود قوانین و مقررات خاص خود را دارا است .

اکنون شما با منطقه آزاد اروند آشنایی داشته و از مزایای آن نیز اطلاع دارید. اما چه نوع شرکت هایی وجود داشته و قوانین و مراحل ثبت هریک به چه صورت است ؟ در ادامه شما انواع ثبت شرکت را مطالعه خواهید نمود.

مواردی که در این خصوص ذکر شد بیانگر این است که بسیاری از افراد جامعه با اوامر و عنواین مربوط به امور ثبتی در ارتباط هستند و گاها آن ها را می شناسند. آشنایی امور ثبتی عملی است که نیازمند کسب تجربه و علم مربوط به آن می باشد ، لیکن افرادی که در این باب فعالیت دارند نیاز دارند که با قوانین و آیین نامه های مختلف امور ثبتی آشنایی کامل داشته باشند. ما در این مقاله سعی بر این داریم تا مراحل ثبت شرکت از ابتدا تا انتها را توضیح دهیم.

ثبت شرکت در اروند

ثبت شرکت در اروند

الف – نخستین گام شناخت نظام حقوقی حاکم برشرکت ها می باشد . هنگامی که قصد تاسیس شرکت را دارید، بایستی علاوه بر تعیین و انتخاب شرکای شرکت ، با توجه به اهداف اعضا در آینده شرکت ، نوع فعالیت های افرادی که در شرکت حضور خواهند داشت ، قالب شرکت خود را مشخص نمایید. ابتدا اصلی ترین خصوصیات شرکت های تجاری را بیان می کنیم .

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اروند

یکی از بیشتر آمار انواع شرکت های ثبت شده در منطقه آزاد اروند ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد .

در شرکت با مسئولیت محدود حداقل شرکا ۲ نفر بوده و برای حداقل سرمایه آن محدودیتی وجود نداشته و حداقل هیئت مدیره و یا مدیران این شرکت ۱ نفر و یا بیشتر است. مسئولیت شرکا در این شرکت به میزان سهم الشرکه هر یک از اعضا می باشد.

در این بخش از مطلب مدارک مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اروند را برای شما تشریح می کنیم :

  1. اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
  2. ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در اروند.
  3. دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
  4. دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
  5. دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
  6. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
  7. اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
  8. دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
  9. اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
  10. اصل وکالتنامه وکیل دادگستری ( اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های اروند مراجعه نماید ) .
  11. تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

ثبت شرکت سهامی خاص در اروند

پس از توضیحات مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اروند ، به دومین نوع شرکت که این نیز دارای محبوبیت بالایی می باشد می پردازیم . این نوع شرکت ، ثبت شرکت سهامی خاص نام دارد که در ادامه توضیحات و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در اروند می پردازیم :

حداقل شرکا در شرکت سهامی خاص ۳ نفر ، حداقل هیئت مدیره یا مدیران ۳ نفر و حداقل سرمایه در این شرکت صد هزار تومان می باشد. در شرکت سهامی عام نیز مسئولیت شرکا به میزان مبلغ اسمی سهام هر شریک می باشد.

  1. اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
  2. ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در اروند.
  3. دو برگ امضاء شده از اظهارنامه شرکت.
  4. دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
  5. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت.
  6. اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت.
  7. اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
  8. دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
  9. ارائه اصل گواهی افتتاح حساب و سپرده حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت در یکی از بانک های اروند.
  10. اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های اروند مراجعه نماید).
  11. تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسین شرکت.

ثبت شرکت سهامی عام در منطقه آزاد اروند

با توجه به موارد بالا اولین گام در ثبت شرکت تعیین شرکا می باشد. حداقل شرکا در شرکت ها سهامی عام ۵ نفر ، حداقل هیات مدیره نیز ۵ نفر و حداقل سرمایه برای شرکت پانصد هزارتومان است. باید در نظر داشت که مسئولیت هریک از شرکا در این شرکت به میزان مبلغ اسمی سهام هریک می باشد .

ثبت شرکت تضامنی در اروند رود

در شرکت ها تضامنی حداقل شرکا ۲ نفر بوده و حداقل هیئت مدیره یا مدیران این شرکت ۱ نفر یا بیشتر است . حداقل سرمایه برای این شرکت محدودیتی نداشته و مسئولیت هریک از شرکا نامحدود بوده و هریک مسئولیت کاملی بر عهده دارند.

ثبت شرکت نسبی در اروند

در شرکت های نسبی حداقل شرکا دو نفر بوده ، حداقل هیئت مدیره و مدیران این شرکت یک نفر و یا بیشتر است . حداقل سرمایه برای شرکت نسبی نامحدود بوده و مسئولیت شرکا به نسبت سهم الشرکه هر شریک شرکت می باشد.

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی در اروند

حداقل شرکا در شرکت های مختلط غیر سهامی ۲ نفر ، حداقل سرمایه برای این شرکت محدودیت نداشته و حداقل هیئت مدیره و مدیران شرکت یک نفر و یا بیشتر است. مسئولیت شرکای ضامن نامحدود بوده و مسئولیت شرکای غیر سهامی نیز به میزان سهم الشرکه می باشد.

ثبت شرکت مختلط سهامی در منطقه آزاد اروند

حداقل شرکا در شرکت مختلط سهامی حداقل ۲ نفر، حداقل سرمایه نامحدود بوده و حداقل هیئت مدیره و مدیران یک نفر و یا بیشتر است. مسئولیت شرکای ضامن این شرکت نامحدود و مسئولیت شرکای سهامی نیز به میزان مبلغ اسمی هر یک از شرکا است.

ثبت شرکت تعاونی در منطقه آزاد اروند

در شرکت تعاونی حداقل شرکا ۷ نفر است ، حداقل سرمایه نامحدود بوده و حداقل هیئت مدیره و مدیران این شرکت سه تا هفت نفر است. مسئولیت شرکای این شرکت در صورت سهامی بودن به میزان مبلغ اسمی هر کدام از سهامداران است و مسئولیت هریک از این شرکا در صورت غیر سهامی بودن با توجه به تراضی شرکا در اساسنامه شرکت است .

مراحل دریافت مجوز بهره برداری در منطقه آزاد اروند

  1. تکمیل فرم درخواست صدور مجوز بهره برداری در منطقه آزاد اروند
  2. گزارش بازدید کارشناس / تایید معاون بازرگانی / تایید مدیر بازرگانی
  3. صدور مجوز بهره برداری با امضای مدیر عامل سازمان
  4. ارسال یک کپی از اصل مجوز بهره برداری به واحد تشخیص و وصول درآمد
  5. تحویل مجوز بهره برداری به مدیر عامل با نماینده تام الاختیار شرکت

هزینه ثبت شرکت در منطقه آزاد اروند

ثبت شرکت از طریق ثبت شرکت صدرا با کمترین هزینه بوده و متقاصیان می توانن از طریق پی گیری از سایت صدرا با سریعترین زمان و هزینه کمتر بتوانند شرکت خود را در منطقه آزاد اروند به ثبت رسانند.

چرا ثبت شرکت در اروند با موسسه ثبت صدرا

موسسه ثبت شرکت صدرا آماده خدمت رسانی به شما کاربران گرامی بوده و می تواند مشکلات حقوقی شما را در ثبت شرکت مورد نظر برطرف بنماید. ثبت شرکت صدرا موسسه ای مطمئن در ثبت برند و علامت تجاری بوده که اصل و اساس شروع هرکاری علامت تجاری آن کار می باشد. از دیگر فعالیت های عمده ثبت شرکت صدرا ، ثبت شرکت در مناطق آزاد بوده و کاربران می توانند با کمترین زمان و هزینه مناسب شرکت خود را در مناطق آزاد به ثبت برسانند.

در پایان این مطلب ، چنانچه در ارتباط با ثبت شرکت در منطقه آزاد اروند و همچنین آشنایی با وظایف و تکالیف پس از ثبت شرکت نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید، می توانید ضمن تماس با موسسه حقوقی ثبت صدرا با کارشناسان خبره و وکلای پایه یک باتجربه همکار ما در موسسه مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما