ثبت شرکت مواد غذایی

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1402-08-25
اطلاعات کلی از : ثبت شرکت مواد غذایی
✅ مدارک :‌ شناسنامه و کارت ملی اعضاء
✅ مدت زمان :‌ 14 روز کاری
✅ هزینه :‌ از 2.5 میلیون تومان

ثبت شرکت مواد غذایی جزء آن دسته از شرکت‌هاییست که در ابتدای تاسیس نیاز به دریافت مجوز ندارد. اما برای شروع فعالیت کاری، فرد یا موسس باید پروانه کسب دریافت کند. به طور کلی افرادی که قصد ثبت شرکت در حوزه مواد غذایی را دارند، می‌توانند در بخش‌های مختلفی نظیر تولید، بسته‌بندی، توزیع و… فعالیت خودشان را شروع نمایند. توزیع مواد غذایی تنها موضوعی است که موسس با توجه به نوع فعالیت باید از همان صنف نیز جواز کسب بگیرد. اگر شما هم به دنبال ثبت شرکت پخش مواد غذایی هستید و نمی‌دانید که باید چه مدارکی را آماده و چه مراحلی را طی کنید، با ما در ادامه همراه باشید.

ثبت شرکت پخش مواد غذایی

هدف اکثر افرادی که در رشته علوم صنایع غذایی تحصیل می‌کنند، ثبت شرکت پخش مواد غذایی در آینده‌ است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ابتدا رشته صنایع غذایی وجود نداشت و به آن مهندسی کشاورزی می‌گفتند. در سال 1371 رشته مهندسی کشاورزی به صنایع غذایی تغییر نام داد و امروزه دانشجویان زیادی در این رشته در حال تحصیل هستند.

همه این افراد بسته به نوع فعالیت و حوزه می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور و پس از تحصیل، شرکتی را تحت عنوان شرکت موادغذایی ثبت کنند. اما برای ثبت شرکت باید ابتدا با مراحل زیر آشنا شوند.

ثبت شرکت موادغذایی در دو قالب سهامی خاص و مسئولیت محدود انجام می‌شود. برای ثبت شرکت، ابتدا باید نوع قالب شرکت، نام و موضوع شرکت موادغذایی، میزان سرمایه، صاحبین سهم و میزان سهم‌الشرکه، مدیران شرکت و سمت هر یک را مشخص نمایید. در ادامه تمامی این موارد را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

شرایط و مدارک ثبت شرکت مواد غذایی

همانطور که در بالا بیان شد، شرکت‌های حوزه غذایی در دو نوع سهامی خاص و مسئولیت محدود به ثبت می‌رسند. ثبت هر یک از این شرکت‌ها دارای شرایط خاصی است که عبارتند از:

شرایط ثبت شرکت پخش مواد غذایی سهامی خاص

در این نوع شرکت‌ها، کلیه سرمایه شرکا تبدیل به سهام می‌شود. در نتیجه میزان مسئولیت هر فرد به مقدار سهام او وابسته است. شرکت سهامی خاص پس از ثبت به امور تجاری می‌پردازند. در شرکت‌های مواد غذایی سهامی خاص، تعداد سهامداران نسبت به سهامی عام کمتر بوده و مجمع عمومی در این نوع شرکت‌ها وجود ندارد. به طور کلی پروسه انجام ثبت این مدل شرکت‌ها 20 روز کاری زمان می‌برد. شرایط ثبت شرکت پخش مواد غذایی سهامی خاص به شرح زیر است :

  • حضور 5 نفر الزامی است. سه نفر هیئت مدیره و دو نفر بازرس که نباید هیچ کدام از اعضای هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشند.
  • حداقل میزان سرمایه برای ثبت این شرکت‌ها 100.000 تومان، که از این مبلغ 35 درصد آن باید در هنگام ثبت به حساب بانکی شرکت واریز شود.
  • برای انتخاب نام، باید واژه سهامی خاص قبل یا بعد از نام شرکت حتما به طور خوانا و واضح رویت گردد.
  • مدت زمان ثبت شرکت سهامی خاص مواد غذایی تقریبا بین 12 تا 14روز کاری است.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت پخش مواد غذایی سهامی خاص

برای ثبت این مدل شرکت‌ها به طور کلی وجود مدارک زیر الزامی است:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که شامل همان 5 نفر است
  • گواهی عدم سوء پیشینه هر 5 نفر

شرایط ثبت شرکت پخش مواد غذایی با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، یکی از رایج‌ترین شرکت‌های ثبتی محسوب می‌شود. این شرکت را افراد یک خانواده، دوستان و آشنایان بین خود می‌توانند به ثبت برسانند. در این شرکت سرمایه به سهام تقسیم نمی‌شود و شرکا نسبت به مبلغ سهام دارای مسئولیت خواهند بود. برخی از شرایط لازم جهت ثبت این نوع از شرکت‌های مواد غذایی عبارتند از:

  • حضور حداقل دو نفر برای ثبت شرکت لازم است.
  • حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت 100 هزار تومان می‌باشد.
  • مدت زمان پروسه ثبت این سازمان‌ها حداقل 12 تا 14 روز کاری زمان می‌برد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پخش مواد غذایی با مسئولیت محدود

  • برای ثبت افراد باید مدارک زیر را به طور کامل به اداره ثبت شرکت ارائه کنند.
  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت هستند.
  • کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
  • دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران
  • دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران
  • اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

مراحل کامل ثبت شرکت مواد غذایی

پس از آماده کردن مدارک بالا، باید شرکتنامه، اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورت جلسه‌های مجمع عمومی شرکت را نیز به طور کامل آماده نمایید. بعد از این مرحله، به سامانه اداره ثبت شرکت به نشانی sherkat.ssaa.ir مراجعه کنید و تمامی مراحل ثبت را انجام دهید و مدارک آماده شده را در سایت بارگذاری نمایید.

پس از وارد کردن اطلاعات و ارسال مدارک، کارشناس اداره ثبت تمامی مدارک و شرایط را به طور کامل بررسی می‌کند تا از بی‌نقص بودن آن مطمئن شود.

پس از اینکه بی‌عیب و نقص بودن مدارک به کارشناس اداره ثبت ثابت شد، شما باید همراه اصل مدارک برای امضا و تطبیق مدارک به صورت حضوری به این اداره مراجعه نمایید.

در اقدام بعدی، رئیس اداره ثبت مدارک را بررسی، تایید و امضا می‌کند و سپس شما باید یک آگهی در روزنامه چاپ کنید. معمولا پس از انجام این مرحله، کار شما تمام است و شرکت موادغذایی‌تان با نام انتخابی مدنظر شما به ثبت می‌رسد.

موضوع شرکت مواد غذایی

همانطور که می‌دانید قبل از اینکه اقدام به ثبت شرکت پخش مواد غذایی کنید باید موضوع شرکت را مشخص نمایید. موضوع شرکت را باید در راستای فعالیت شرکت و چارچوب حرکتی مدیران سازمان انتخاب کنید. در واقع موضوع شرکت، تعیین کننده نوع فعالیت شماست. اگر در این حوزه اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از مشاورین ثبت شرکت مشاوره دریافت نمایید.

برخی از نمونه‌های موضوع شرکت عبارتند از:

  • تولید و بسته بندی انواع کیک و کلوچه
  • تولید انواع کلوچه با نام تجاری دیگران از طریق ظرفیت خالی کارخانه
  • خرید و فروش مواد اولیه صنایع مواد غذایی
  • صادرات و واردات انواع مواد غذایی
  • شرکت در نمایشگاههای داخلی و بین المللی
  • انجام کلیه امور بازرگانی و خرید و فروش و پخش و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز ( نیاز به کارت بازرگانی هم دارد )
  • و غیره

مراحل اخذ مجوز تولید مواد غذایی

اگر شرکت مواد غذایی را با موضوعیت تولید مواد غذایی به ثبت رساندید باید پس از طی فرآیند ثبت، برای شروع کار مجوزهایی را نیز از سازمان‌های مربوطه دریافت کنید. به عنوان مثال ابتدا برای راه‌اندازی کارخانه یا کارگاه باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمایید و مجوز تاسیس بگیرید. پس از دریافت این مجوز، به سازمان غذا و دارو مراجعه کنید و با توجه به نوع تولیدات خود از سوی این ارگان، مجوز مربوطه را دریافت نمایید.

شرایط ثبت شرکت‌های پخش مواد غذایی

برای ثبت یک شرکت پخش مواد غذایی نیاز به مقدمات و مجوزهای خاص نیست. فقط لازم است که برای شروع به اتحادیه مربوط به صنف مراجعه کنید و مجوز فعالیت خود را از این ارگان بگیرید.

نکته مهم اخذ مجوز پخش مواد غذایی

همانطور که در بالا اشاره شد، پس از ثبت شرکت پخش مواد غذایی باید جواز کسب دریافت کنید. توجه به این نکته الزامیست که به هنگام اخذ جواز کسب، کد اقتصادی جدیدی برای شما باز نشود. چرا که در غیراینصورت با مشکلات مالیاتی مواجه خواهید شد. این بدان معناست که کد اقتصادی مربوط به جواز کسب باید کد اقتصادی شرکت یکسان باشد.

اخذ مجوز بسته‌بندی مواد غذایی

در این مقاله به شما توصیه می‌کنیم به جای اخذ مجوز بسته‌بندی مواد غذایی و همچنین درگیری مراحل اخذ مجوز بسته‌بندی، حدالامکان از وجود ظرفیت خالی کارخانه‌های فعال در این زمینه کاری استفاده کنید. اگر مشتاق به اخذ مجوز بسته‌بندی موادغذایی هستید، باید به سازمان غذا و دارو مراجعه نمایید و فرآیند اخذ مجوز بسته‌بندی را طی کنید.

شرکت تولید مواد غذایی خانگی

اگر قصد ثبت شرکت تولید مواد غذایی خانگی را دارید، باید به وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کنید. زیرا صدور مجوز این نوع شرکت برعهده این سازمان می‌باشد.

هزینه ثبت شرکت مواد غذایی

جهت ثبت شرکت مواد غذایی باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید که لیست این هزینه‌ها به شرح زیر است :

  • هزینه حق ثبت شرکت که توسط اداره ثبت شرکت‌ها دریافت می‌شود. این هزینه باید هنگام تحویل پیش‌نویس به اداره مذکور پرداخت شود.
  • هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت که آن نیز باید باید به اداره مالیات پرداخت کنید.
  • هزینه پست (جهت ارسال مدارک)
  • هزینه درج آگهی در روزنامه‌های محلی و رسمی

برای دریافت قیمت ثبت شرکت مواد غذایی به صورت دقیق کافیست مقاله زیر را مطالعه کنید .

عنوان های مهمی که در محتوای ثبت شرکت غذایی به آن پرداخته ایم به شرح ذیل می باشد

  • ثبت شرکت مواد غذایی خانگی
  • مراحل اخذ مجوز کارگاه تولیدی مواد غذایی
  • طریقه تاسیس شرکت پخش
  • مراحل اخذ مجوز بسته بندی مواد غذایی خانگی
  • پخش مواد غذایی پر سود
  • ثبت شرکت پخش مواد غذایی
  • شرکت پخش مواد غذایی چیست

قصد ثبت شرکت مواد غذایی خود را دارید ؟

در این مقاله سعی برآن داشتیم که شما را با انواع ثبت شرکت مواد غذایی، موضوع، هزینه‌ها، مراحل و مدارک آن به خوبی آشنا کنیم. چنانچه زمان برای شما الویت است یا اگر با مطالعه کامل این مقاله هنوز سوالاتی در ذهن دارید، می توانید ثبت شرکت غذایی خود را به موسسه ثبت صدرا بپسارید تا ما در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه ثبت شرکت مواد غذایی شما را انجام دهیم .با مشاورین ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما

  • avatar محمدرضا جمشیدی
    1402-09-15

    سلام . لطفا هزینه ثبت شرکت مواد غذایی با مسئولیت محدود را که در زمینه بسته بندی مواد غذایی می باشد از طریق پیامک برای بنده ارسال کنید . با تشکر از شما . موبایل : 0912*******

    • avatar کارشناس ثبت صدرا
      1402-09-15

      سلام وقتتون بخیر جناب جمشیدی . کارشناسمون در این زمینه با شما تماس می گیرند و راهنمایی های کامل خدمت شما اعلام می کنند . با تشکر از شما