مدارک لازم برای ثبت برند

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1396-11-06

مدارک ثبت برند : در صفحه مربوط به ثبت برند توضیحات تکمیلی و کاملی درباره ثبت برند گفته شد . اما جا داشت یک مقاله کاملی درباره مدارک ثبت برند و یا ثبت علامت تجاری ایجاد کنید . مدارکی که در باید در ابتدای کار آنها را تهیه کنید تا بتوانید روند ثبت برند یا علامت تجاری خود را پیش ببرید . اما قبل از تهیه مدارک ثبت برند خود باید بدانید که آیا برند مورد نظری که میخواهید ثبت کنید ، برای شخص حقیقی می باشد یا شخص حقوقی . چون مدارک مربوط به این دو با هم متفاوت می باشند . در شخص حقیقی، ثبت علامت تجاری و ثبت برند به نام شخص می باشد اما در شخص حقوقی، ثبت برند به نام شرکت است. در ادامه مطلب خود مدارک لازم برای ثبت برند را بیان می کنیم .

مدارک ثبت برند

همانطور که در بالا اشاره شد ، برای ثبت برند باید در نظر داشته باشید که برند و علامت تجاریی که میخواهید ثبت کنید آیا مربوط به شخص حقیق می باشد و یا شخص حقوقی ، چون مدارک مربوط به هر کدام متفاوت می باشد .

فرق بین شخص حقیقی و حقوقی چیست

به زبان خیلی خیلی ساده اگر بخواهیم موضوع شخص حقیقی یا شخص حقوقی را توضیح دهیم ، شخص حقیقی ، همان شخص طبیعی یا همان انسان است , هر فردی که زنده متولد میشود دارای یک شخصیت حقیقی میشود و با فوت این شخصیت به پایان میرسد و دارای یک سری خصوصیات مختص خودش است که پس از متولد شدن آن فرد با آن مشخصات شناخته میشود مانند : نام , نام خانوادگی , تاریخ تولد ,کد ملی , شماره شناسنامه و … اما شخص حقوقی همان شرکت ها هستند که پس از طی مراحل قانونی به ثبت میرسند و یا به زبان ساده متولد میشود و با انحلال شرکت شخصیت آنها به پایان میرسد و دارای یک سری خصوصیات مختص خودشان هستند و با آن مشخصات شناخته میشوند مانند : نام شخص حقوقی , تاریخ ثبت ,شماره ثبت, کد شناسایی , کد اقتصادی ,موضوع فعالیت و …… می باشند .

مدارک لازم برای ثبت برند به نام شخص حقیقی

مدارک ثبت علامت تجاری و ثبت برند برای شخص حقیقی، باید مرتبط با فعالیت و زمینه مورد نظر و به نام شخص باشد . مدارک لازم که در زیر ذکر شده است، برای ثبت برند باید آماده و اسکن گردد.

  • کارت ملی
  • کپی شناسنامه
  • کپی مجوز فعالیت ( مانند پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کارت بازرگانی یا کسب، جواز تاسیس )
  • کپی کارت بازرگانی ( در صورتی که درون برند از حروف لاتین استفاده کرده باشید . )

مدارک لازم برای ثبت برند به نام شخص حقوقی

مجوز ها و تمام مدارک لازم ثبت برند برای شخص حقوقی، باید به نام شخص حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نیز در آن ذکر شود . مدارک مورد نیاز زیر حتما باید آماده و اسکن شود .

  • کپی کارت ملی صاحبان امضاء
  • کپی شناسنامه صاحبان امضاء
  • کپی آخرین تغییرات شرکت
  • کپی روزنامه تاسیس
  • کارت بازرگانی (در صورتیکه علامت تجاری و برند مورد نظر لاتین باشد ) .
  • کپی مجوز فعالیت (مانند پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کارت بازرگانی یا کسب، جواز تاسیس )

دقت کنید در صورت عدم استفاده از حروف لاتین در تصویر علامت یا نام مورد نظر ، نیازی به ارائه کارت بازرگانی نخواهد بود . هم چنین استفاده از عنوان یا اسمی مخالف با موازین شرعی و نظم عمومی و یا فریب عموم جامعه، غیرقانونی بوده و باعث عدم تلقی آن اسم یا عنوان به عنوان نام تجاری می باشد.

چگونه می توان برند تجاری خود را بین المللی کنیم

ثبت برند بین المللی یا همان برند مادرید ، دارای توضیحات زیادی می باشد که در مطلبی جدا و به صورت کامل به آن پرداخته شده است، اما اولین قدم برای ثبت برند بین المللی این می باشد که ، علامت تجاری و برند مورد نظر خود را در کشور مبدا به ثبت رسانده باشید . با ثبت برند بین المللی دیگر اجازه سوء استفاده از برند خود در سایر کشور ها نمی دهید و طبق قانون بین المللی در صورت سوء استفاده از برندتان در سایر کشورها اجازه شکایت و ادعای غرامت را نیز دارید .

تفاوت برند و علامت تجاری چیست ؟

نام تجاری ( نام برند ) به اسمی گفته می شود که برای خود برند انتخاب کرده ایم و برند با آن شناخته می شود گفته می شود. لوگو و یا علامت تجاری شکلی است که برای محصول خود انتخاب کرده ایم و محصول را با آن ارائه می دهیم. به عنوان مثال شما زمانی که یک آرم سیب گاز زده را می بینید ناخودآگاه اسم Apple به ذهن شما خطور می کند . اسم اپل apple همان نام تجاری و برند محسوب می شود و علامت سیب گاز زده هم در اصل علامت تجاری آن برند محصوب می شود .

در آخر بهتر است بدانیم که ثبت کامل برند تجاری حدود ۴۵ الی ۶۰ روز زمان خواهد برد. برای ثبت هر چه سریعتر برند خود و استعلام برند مورد نظر کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند .

 

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false”]

5/5 - (1 امتیاز)
برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما