کارت عضویت اتاق بازرگانی

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1401-11-23

در کشوری مثل ایران که منابع بسیار فراونی دارد و همچنین بسیاری از کالاها در ایران با کمبود مواجه هستند، صادرات و واردات یک راه بسیار مناسب و مطمئن برای کسب درآمد بالا میباشد. با دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی شما میتوانید به تجارت خارجی بپردازید و از طریق صادرات و واردات علاوه بر اینکه باعث رونق و پیشرفت اقتصاد کشور میشوید، همچنین به درآمد بسیار بالایی دست پیدا میکنید. در این محتوا قرار است از 0 تا 100 مدارک لازم، مراحل دریافت و همچنین هزینه های مربوطه و در کل هر اطلاعاتی که برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی نیاز است را به شما توضیح دهیم.

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی کارتی است که در در مجامع بین المملی به عنوان Business card شناخته میشود. اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد اقدام به تجارت، صادرات و واردات دارند باید کارت بازرگانی داشته باشند.
با دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند به ثبت سفارش، ترخیص کالا، حق العمل کاری گمرک، واردات از مناطق آزاد و صادرات کالهای مجاز بپردازند. بنابراین دریافت کارت بازرگانی برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد تجارت در این عرصه ها را دارند، الزامی میباشد.
کارت عضویت اتاق بازرگانی به دو نوع کارت بازرگانی حقیقی و کارت بازرگانی حقوقی تقسیم میشود و هر یک از اشخاص حقیقی یا حقوقی میتواند همزمان دو کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی داشته باشد، اما داشتن دو کارت بازرگانی حقیقی و یا دو کارت بازرگانی حقوقی به طور همزمان امکان پذیر نیست.
طبق قوانین گمرگ جمهوری اسلامی ایران تنها اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی که کارت بازرگانی دارند، میتوانند به صادرات و واردات کالا بپردازند. دریافت کارت بازرگانی از طریق شعب بازرگانی وزارت صنایع و معادن ممکن میباشد.

اتباع خارجی نمیتوانند کارت بازرگانی دریافت کنند و در شرکت های ثبت شده ، تنها مدیر عامل میتواند کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشد.

شرایط لازم برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی

برای دریافت کارت عضویت در اتاق بازرگانی چه افراد حقیقی و چه افراد حقوقی باید یک سری شرایط مشخص را داشته باشند. این شرایط به شرح ذیل می باشد

  • متقاضی دریافت کارت بازرگانی باید دارای تابعیت ایران باشد.
  • متقاضی باید حساب بانکی معتبر داشته باشد.
  • متقاضی نباید سابقه ورشکستگی داشته باشد
  • متقاضی باید محل کار قانونی و متناسب با حوزه فعالیت خود داشته باشد.
  • متقاضی باید مجوز های مورد نیاز را اخذ کرده باشد.
  • متقاضی باید دارای حداقل 3 سال تجربه در امور تولیدی و تجاری باشد که به تایید 2 شخص از دارندگان کارت بازرگانی رسیده باشد.
برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما