انحلال شرکت سهامی خاص

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1396-09-25

 انحلال شرکت سهامی خاص : گاهی مواقع اعضای هیئت مدیره و شرکاء یک شرکت بنا به یک دلایلی تصمیم به انحلال شرکت میگیرند و یا به دلایل دیگر شرکت منحل اعلام میگردد که در این متن به انحلال انواع شرکت و شرایط آن میپردازیم . برای انحلال شرکت های سهامی باید مجمع عمومی فوق العاده تنشکیل شود و در این مجمع صورتجلسه تنظیم میشود . حضور کلیه سهام داران در این مجمع برای این تصمیم الزامی میباشد. نتیجه انحلال شرکت سهامی، تصفیه و تقسیم اموال آن است. باید در این مجمع حتما هیئت رئیسه معرفی شود و ارائه مجمع به عهده هیئت رئیسه میباشد.

انحلال شرکت سهامی خاص

در موارد ذیل شرکت سهامی منحل می گردد :

  1. وقتی که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده است انجام داده یا انجام آن غیر ممکن شده باشد.
  2. در صورتی که شرکت برای مدت معین تشکیل گردیده و آن مدت منقضی باشد مگر این که مدت قبل از انقضا تمدید شده باشد.
  3. در صورت ورشکستگی
  4. در هر موقع که مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام به هر علتی رای به انحلال شرکت بدهند.

 

ثبت شرکت صدرا

 

مدارک مورد نیاز جهت انحلال شرکت سهامی

در صورت صدور حکم قطعی دادگاه مدارک مورد نیاز جهت انحلال شرکت سهامی عبارت اند از :

  1. اصل صورت جلسه انحلال شرکت
  2. آخرین روزنامه رسمی شرکت
  3. فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه هرگاه مدیر تصفیه خارج از سهامداران انتخاب شده باشد.
  4. اصل روزنامه کثیرالانتشار حاوی آگهی دعوت شرکاء، هرگاه مجمع با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد. صورت جلسه انحلال شرکت همراه و با دیگر مدارک باید ظرف ۵ روز از تاریخ تشکیل جلسه باید تسلیم داره ثبت شرکت ها شود و بعد از ثبت در دفاتر ثبت شرکت و امضای ذیل آن توسط نماینده ان شرکت منحل می شود.

محل تسویه برای انحلال شرکت

زمان انحلال شرکت و اعلام وضعیت تسویه برای شرکت باید یک مکان به عنوان محل تسویه معرفی شود زیرا که اشخاص طلبکار و یا بدهکار برای انجام امور تسویه با شرکت به آن محل مراجعه کنند که معمولا محل تسویه شرکت همان محل دفتر مرکزی که در روزنامه رسمی قید شده است تعیین میشود مگر آنکه زمان انحلال یک مکان دیگر معرفی کنند.

شرکت ها پس از انحلال در حال تصفیه قلمداد میشوند و باید دنبال نام شرکت همه جا عبارت در حال تصفیه ذکر شود و نام مدیر یا مدیران تصفیه در کلیه اوراق و آگهی های مربوط به شرکت قید شود.

تقسیم دارائی شرکت در زمان انحلال

قسمتی از دارایی شرکت در در زمان تسویه مورد نیاز شرکت نمی باشد بین سهامداران و شرکا تقسیم میگردد که هر سهامدار به میزان در صد سهم خود از دارایی سهم میبرند. به شرط آن که حقوق بستانکار ملحوظ و معادل دیونی که هنوز موعد تأدیه آن نرسیده است موضوع شده باشد.
برای انحلال شرکت مانند دیگر تغییرات باید صورتجلسه تنظیم گردد و پس از امضا تمام اعضا به اداره ثبت پست شود. (باید توجه داشت که صورتجلسه انحلال شرکت به غیر از امضا اثر انگشت تمام اعضا را داشته باشد ) پس از بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکتها و تاییدیه انحلال ،آگهی انحلال صادر میشود که در آن مدیر تسویه و محل تسویه معرفی میشود و این آگهی حتما باید در سایت روزنامه رسمی ثبت نام شود تا بعد از ۷ روز کاری چاپ گردد.

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما