ثبت شرکت الکترونیکی

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1396-10-08

ثبت شرکت الکترونیکی شرکتی است که در موضوع فعالیت آن به مواردی مرتبط با فناوری اطلاعات IT و الکترونیک قید شده باشد ، برای ثبت این نوع شرکتها با موضوعات عمومی نیازی به اخذ مجوز از ارگان و یا مرجع خاصی نیست، اما یک سری از موضوعات در این حوزه نیازمند اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح که در شرکتهای الکترونیکی معمولا سازمان تنظیم مقررات می باشد دارند، در ادامه سعی می شود در حد توان موضوعاتی که نیاز به مجوز دارند و موضوعاتی که نیازی به ارائه مجوز ندارند تشریح گردد.

ثبت شرکت الکترونیکی بدون نیاز به مجوز

همانطور که اشاره شد اصلی ترین موردی که نوع یک شرکت را مشخص می نماید موضوع فعالیت آن شرکت است که در همه شرکتها و موسسات در بند ۲ اساسنامه قید گردیده است، ثبت شرکت الکترونیکی با موضوعات عمومی نیاز به اخذ مجوز از مرجع خاصی را ندارد، به عنوان مثال موضوع تجارت الکترونیک نیاز به ارائه مجوز ندارد البته این به شرطی است که واژه غیرهرمی و غیرشبکه ای در موضوع قید گردد .

موضوعات اصلی که نیاز به اخذ مجوز ندارند

  • طراحی اختصاصی و غیر اختصاصی فروشگاه اینترنتی و پرتال های شرکتی و سازمانی
  • ارائه خدمات میزبانی وب
  • نصب و و راه اندازی انواع سرور های اختصاصی ایرانی و خارجی
  • ارائه میزبانی هاست
  • ارائه سرویس ها و راه کارهای پهنای باند
  • انتقال دانش راه اندازی سرور و طراحی وب
  • تست امنیت سایت
  • و…..

به غیر از موضوعات ذکر شده در بالا بسیاری دیگر از موضوعات در زمینه الکترونیک وجود دارند که نیازی به اخذ و ارائه مجوز نمی باشند که در صورت نیاز به اطلاع از همگی این موضوعات می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبت شرکت صدرا استفاده نمایید.

 

 

ثبت شرکت الکترونیکی مجوز دار

منظور از ثبت شرکت الکترونیکی مجوزی ، ثبت شرکتی است که قبل از به ثبت رسیدن نیازمند ارائه مجوز از مرجع ذیصلاح می باشد ، همانطور که گفته شد معمولا در شرکتهای الکترونیکی سازمان تنظیم مقررات می بایست مجوز را صادر نماید. اصلی ترین مورد که نیاز به مجوز دارد تهیه و توزیع نرم افزارهای فرهنگی و هنری می باشد که برای قید این جمله در اساسنامه شرکت می بایست مجوز وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و سازمان تنظیم مقررات ارائه گردد .

از دیگر موارد مجوزی می توان به ارائه سرویس های اینترنت و به اصطلاح ارائه پهنای باند می باشد که برای این منظور نیز می بایست سازمان تنظیم مقررات موافقت خود را با به ثبت رسیدن شرکت با این موضوع غعتلیت اعلام نماید، ذکر این نکته که منظور از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح نوعی موافقت اصولی از طرف سازمان و یا ارگانی است که حوزه فعالیت شرکت تحت نظر آن می باشد .

در مورد نام شرکتهای الکترونیکی نیز باید گفت که معمولا این نوع شرکتها در نام خود از کلماتی چون الکترونیک، وب، رایانه، داده، پردازش، دیتا و …. که به نحوی با موضوع فعالیت آنها مرتبط است استفاده می نمایند ،هم چنین در صورت دارا بودن مدرک مهندسی یکی از اعضای شرکت ذکر واژه مهندسی در ابتدای نام شرکت بلامانع می باشد.

انواع شرکتهای الکترونیکی

در مورد انواع شرکتهای الکترونیکی باید گفت که این نوع شرکتها در دو قالب ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص قابل ثبت می باشند و با توجه به آمار ثبت شده از شرکتهای الکترونیکی اغلب این شرکتها در قالب شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رسیده اند.
توضیح مختصر در مورد شرکت مسئولیت محدود اینکه این شرکتها حداقل به ۲ نفر شریک نیاز دارند و سرمایه اولیه اعلامی نیاز به واریزی ندارد این در حالی است که شرکت سهامی خاص حداقل ۳ نفر سهامدار نیاز دارند و سرمایه اولیه می بایست حداقل ۳۵ درصد آن به حساب شرکت در شرف تاسیس واریز گردد، لازم به ذکر است به دلیل تشریح کامل شرکتهای با مسئولیت محدود و سهامی خاص در دیگر مقالات سایت از توضیحات اضافی در این بخش پرهیز می نماییم.

ذکر این نکته نیز ضروری است که موضوع فعالتهای الکترونیکی در قالب موسسه نیز قابل ثبت هستند و این تنها در صورتی است که موضوعات قید شده در موسسه فقط شامل ارائه مشاوره و خدمات باشد و هیچ گونه فعالیت تجاری در موضوع قید نگردد.

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما