ثبت شرکت سرمایه گذاری

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1401-12-03

ثبت شرکت سرمایه گذاری و شرکت‌ سرمایه‌ گذاری معمولا قصد مدیریت مالک سهام شرکت های تابعه خود شرکت و برنامه ای برای در خرید سهام بلند مدت ندارند . به محض آن‌که سود مورد نظر خود را محقق یافته ببینند، سهام یک شرکت را فروخته و سهام شرکت‌های دیگر را میخرد یا در صورتی که در چشم‌انداز کوتاه‌مدت ، کاهش ارزش سهامی را مشاهده کنند، آن سهم را خواهند فروخت. این نوع شرکت‌های سرمایه‌گذاری، به دنبال به دست آوردن سود از نوسانات قیمت سهام در بازار بوده و قاعدتا باید فقط در سهام پذیرفته شده در بورس سرمایه‌گذاری انجام دهند.در حال حاضر، اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ایران همزمان هر سه فعالیت شرکت مادر، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و شرکت سرمایه‌گذاری را انجام می دهند ، در ادامه مطلب با نحوه ثبت شرکت سرمایه گذاری آشنا می شوید . 

شیوه مدیریت شرکت مادر و نوع برخورد آن با شرکت‌های تابعه با شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و شرکت‌ های سرمایه‌گذاری فرق دارد و به همین خاطر مجموعه ناهمگونی از فعالیت‌ها باعث می‌شود که انرژی مدیریت شرکت‌ ها مصروف مسایلی شود که از یک جنس نیستند و در نتیجه تمرکز و تخصص حرفه‌ای در یک بخش خیلی تخصصی ایجاد نمی‌شود.

مراحل ثبت شرکت سرمایه گذاری

  1. برای شروع پرونده به قسمت تاسیس ارسال می شود و به کارشناسان ثبت ارجاع می شود.
  2. پس از بررسی تمام اطلاعات متقاضی و اعضاء در صورت کسری مدارک با مشتری تماس گرفته میشود و طی پیگیری های مشاوره در زمینه نام ، موضوع و دیگر موارد مدارک و اطلاعات تکمیل می شود .
  3. پس از تکمیل مدارک ، تنظیم مدارک ثبتی توسط کارشناسان ثبت صدرا صورت می گیرد و ورود اطلاعات انجام میشود
  4. بعد از حداقل ۱ روز یا ۲ روز بررسی تاییده نام صورت می پذیر ( در صورت اخطار نام دیگری را باید اختیار کنید . )
  5. پس از تایید نام ، اوراق توسط کارشناسان از سایت اداره پرینت گرفته می شود.
  6. اوراق و اسناد پرینت شده شامل اساسنامه ، شرکتنامه و تقاضانامه است که باید توسط اعضای هیئت مدیره و شرکا به امضا برسد.
  7. اخذ امضای هیئت مدیره و مدیرعامل برای مدارک هویتی و گواهی عدم سوء پیشه شرکا ملزم می باشد.
  8. مدارک هویتی شرکا به اضافه گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل اخذ می شود .
  9. کلیه مدارک امضاء شده و مدارک هویتی گواهی های عدم سوء به اداره ثبت شرکت ها پست می شود که بعد از حداقل ۱ الی ۲ هفته نتیجه پرونده ارسالی از طریق سایت اعلام می شود.
  10. در صورت پذیرفته شدن و آگهی شدن با وکیل مربوط به ثبت صدرا هماهنگ می شود که پرونده و واریزی های مربوطه در اداره ثبت انجام شود و در نهایت آگهی ثبت شرکت اخذ گردد .
برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما