چهار عامل شکل دهنده برند

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1401-11-29

چهار عامل شکل دهنده برند : همانطور که عوامل تشکیل دهنده برند ،قصه هایی را درباره برند و ثبت برند می سازند همزمان فرهنگ برند نیز ساخته می شود . برند از چهار نوع اصلی عامل تشکیل دهنده ساخته شده اند : شرکت ها ،فرهنگ محبوب ، تاثیر گذاران و مشتریان . در ادامه مطلب به موضوع نحوه شکل دهی به یک برند و عوامل تشکیل دهنده آن می پردازیم . 

چهار عامل شکل دهنده برند

شرکت ها در شکل دهی برند :

شرکت از طریق فعالیت های مرتبط با کالا که در تماس با مشتری می باشد برند را شکل می دهد . همه عناصر آمیخته بازاریابی ( کالا ، ارتباط ، کانال ها و سیاست های قیمت گذاری) می توانند بلقوه داستان هایی را در باره کالای مورد نظر بگوید.

فرهنگ محبوب در شکل دهی برند : 

کالاها بخش برجسته ای از دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم می باشند . بنابراین آنها به طور مکرر در فیلم ها،تلویزیون ،کتاب ها ،مجله ها ،اینترنت و همه رسانه های جمعی به عنوان ابزارهایی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع رسانه ها می توانند تاثیر قوی بر روی برند بگذارد.فرهنگ محبوب می تواند مستقیما بر روی برند ها نظر بدهد.

مشتریان در شکل دهی برند :

از زمانی که کالای مورد نظر را مصرف می کنند فرهنگ برند را رقم می زنند چرا که آنها با کالا در تماس هستند و داستان هایی را از تجربه مصرف کالا می سازند که اغلب با دوستان خود در میان می گذارند.

تاثیر کذاران در شکل دهی برند :

در بسیاری از طبقات کالایی ، نظر و عقیده افرادی که مشتری نیستند تاثیر گذار می باشد. مثل نظراتی که کارشناسان در مجله تجارت ارائه می کنند نظراتی که بوسیله خبرگان و متخصصان در طی گردهمایی های کاری مطرح می شود و یا نظراتی که بوسیله فروشندگان بیان می شود.

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما