۱۸ نکته برای انتخاب نام شرکت

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1398-05-13

هرشرکت برای به ثبت رسیدن نیاز به ثبت و انتخاب نام دارد که با اخذ مجوز ثبت آن و ارائه کلیه مدارک شرکت، ثبت نام امکان پذیز خواهد بود. باید توجه داشت شخصی که متقاضی نام است باید یک نفر از سهام داران و یا وکیل رسمی دادگستری یک موسسه ثبتی و حقوقی با ارائه مدرک خود باشد.

برای انتخاب نام شرکت باید شرایط خاصی لحاظ شود :

  1. نام شرکت نباید از قبل در اداره کل ثبت شرکت ها به ثبت رسده باشد و یا وجه تشابهی با نام های ثبت شده داشته باشد که از طریق بانک اطلاعاتی می توان از این امر باخبر شد.
  2. نام شرکت نباید بیگانه و غیر فارسی باشد و باید دارای ریشه فارسی بوده و در فرهنگ نامه دهخدا به ثبت رسده باشد اگر از فارسی بودن نام انتخابی خود مطلع نیستید می توانید با مراجعه به فرهنگ لغت از این قضیه مطلع شوید.
  3. استفاده از اسامی افراد مشهور به دلیل فریب افکار عمومی در نام شرکت ممنوع می باشد.
  4. اسامی نباید خلاف نظم عمومی و مذهبی باشد.
  5. کلماتی که بر نوع فعالیت دلالت دارند مانند تجاری،مهندسی و .. به دلیل وجه تشابه قابل استفاده در نام شرکت نمی باشند و یا میتوان ۳سیلاب نام را انتخاب کرده و این لغات را اضافه کنیم اما باید به خاطر داشته باشیم که جزء نام به حساب نمی آیند.
  6. یکسری از کلمات را می توان در نام شرکت استفاده کرد اما نیاز به اخذ مجوز دارد که عبارتند از : بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیستی، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ،تبلیغات، فرهنگی هنری ، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ و…
  7. از کلماتی مانند ایران ، کشور و ملت و…. برای جلوگیری از سوء استفاده نمی توان در نام شرکت استفاده کرد.
  8. اشخاصی که قصد استفاده از گویش ها و لهجه های محلی را دارند، باید یک تاییدیه از کتب فرهنگ بومی و یا از فرمانداری، شورای شهر و یا بخشداری ارائه دهند که در این صورت بلامانع می شود.
  9. افرادی که قصد آوردن نام مکان را در نام شرکت خود دارند باید حتما شرکت را درآن محل ثبت و تاسیس کرده و مدارکش را ارائه دهند.
  10. اسامی و عناوین دولتی کشور به عنوان نام شرکت پذیرفته نخواهد شد.
  11. استفاده از اسامی ائمه و اطهار ممنوع می باشد مگر برای موسسات خیریه و زیارتی که ان هم با اخذ مجوز امکان پذیر است.
  12. شرکت هایی به صورت مشارکتی کار می کنند می توانند از نام کامل شرکت خارجی و قسمتی از نام فارسی استفاده کنند و یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کامل فارسی که در هر صورت باید مدارک و اوراق شرکت خارجی را به همراه ترجمه رسمی ارائه دهند.
  13. نام های فارسی را با همان رسم و خط و کامل می توان یه نمایندگی و شعبات شرکت های خارجی ارائه داد.
  14. نام هایی که تایید شده و ثبت می رسند دیگر امکان انتقال به دیگری را ندارند حتی با تنظیم سند!
  15. نام هایی که جزء نام مضاعف نباید استفاده شوند : باور- میکروبرد- تست – استار – تک – مدرن – پیک – امنیت- کارواش – فانتزی – شهروند – اقتصاد -میهن – جوانان – ایمان – دکوراسیون – هدف – سپاه – تکنیک – دیتا- تک نو- تکنولوژی – اورست – مونتاژ- ونوس – دفتر- ایتال – بیو- کنترل – متریک – مترلژی – ملی – ایران- ملت- کشور- انتظام- نظام- نفت – پتروشیمی – دادگستر- بنیاد –سازمان – مرکز – بهزیست – بانک – بسیج- جهاد – آسانسور – آژانس- ایثار-ایثارگران – شاهد – شهید- آزاده- جانبازان- تکنو – فامیلی -فیلتر – نیک –
  16. درصورت سپری شدن زمانی بیش از ۳ ماه از تاریخ تأیید نام و در صورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید.
  17. برای انتخاب نام شرکت های تعاونی باید نام های پیشنهادی را در برگه ای جداگانه از مراجع وزارت تعاون درخواست کرد.
  18. موسسات غیر تجاری و تعاونی از هزینه انتخاب نام معاف می باشند.

اینکه چه نوع شرکتی ثبت کنید در روند کاری شما بسیار مهم است ، با خواندن ۷ نوع شرکت که می توانید ثبت کنید نوع شرکت خود را دقیق انتخاب کنید.

با توجه به مطالعه نکات ذکر شده در راهنمای تعیین نام شرکت، چگونگی مراحل تعیین و بررسی آن مشخص می گردد ،اما در صورتی که متقاضیان ثبت شرکت برای نام شرکت خود نیاز به پیشنهاد نام دارند می توانند با کارشناسان موسسه سفیران گستر صدرا تماس حاصل نموده و از بانک نام ثبت صدرا استفاده نمایند

ثبت صدرا برای پیشنهاد نام شرکت دارای بانک نام می باشد که در آن از نام هایی استفاده شده که دارای معانی زیبا هستند و از لحاظ ثبتی این اسامی از قبل استعلام گرفته شده می باشند ، بدین معنی که از این کلمات در نام شرکتهای ثبت شده به ندرت استفاده شده اند و به همین دلیل احتمال ثبت آنها بسیار بالا می باشد

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما