راهنمای ثبت برند جهانی – Trips

تاریخ بروز رسانی مطلب :‌ 1398-03-29

راهنمای ثبت برند جهانی – Trips :   در ادبیات فارسی به جای واژه برند ، عبارت علامت تجاری به جهت نشان دادن محصول یا خدمات به کار می رود که اعتبار و ارزش اجمالی بسیار زیاد داشته باشد، به نوعی با ادبیات متفاوت تر، علامت تجاری و ثبت آن دارای ارزش اجتماعی است و برند قدرتمند آنهایی هستند که افراد به جهت انتخاب آن کالا یا خدمات حس مالکیت دارند، به عنوان مثال باید بدان مورد اشاره نمود که اکثر مردم بیان می کنند این برند مورد تأیید و دلخواه من می باشد، برند یا علامت تجاری معروف دارای ایجاد هیجان و انگیزش در مصرف کننده می نماید و مصرف کنندگان از برندهای معروف انتظار خلاقیت و ایده جدید در محصولات یا کالاهایشان دارند.

اصولاً باید بدین امر مهم اشاره شود که با ثبت برند، فرآیند ایجاد سرعت کسب و کار شما بسیار سریعتر خواهد بود . برند از طریق ایجاد حصول و اطمینان برای نشان خدمات و محصول یا ایجاد اجازه به دیگران به جهت ایجاد استفاده از آن ، در صورت اجرای مراحل اداری و ثبت برند و پرداخت هزینه های آن ، صاحب برند محافظت می گردد ، مدت محافظت از ثبت برند متفاوت است و با ثبت برند قابلیت تمدید به صورت نامحدود با توجه به پرداخت هزینه های ثبتی را دارد. از نگاه دیگر برند با ایجاد رسمیت بخشیدن و دادن منافع اقتصادی به مالک علامت در سطح بازار و دنیا ایجاد سرمایه گذاری محسوب می شود ، با ایجاد حفاظت از علامت تجاری مانع تلاش افراد سود جو و رقیبان به جهت استفاده از اعتبار شما خواهید شد. نظام ثبت برند ایجاد سرمایه گذاری و فروش محصولات را در شرایط بازار کشور ایجاد نموده است و از این سو کسب و کار و تجارت در تمام دنیا را تسهیل نموده است.

برخی از مدیران این واقعیت مسلم که این انسان ها هستند که به برندها حیات می بخشند نه سازمان، آن ها را نادیده می گیرند،در این مورد باید گفت هیچ کس نمی تواند برند را در کارخانه یا محل فعالیت خود یا در تراز مالی موسسه خود پیدا کند بلکه باید آن را در ذهن مصرف کننده ها ، کارکنان ، تامین کننده ها ، مواد مورد نیاز و سایر افراد مرتبط با موسسه بجوید، به بیان دیگر برند دارای ماهیتی اجتماعی است و قدرتمندترین برندها آن هایی هستند که همه افراد مرتبط با آن ها نسبت به آن حس مالکیت داشته و آن را متعلق به خود می دانند و در مورد آن می گویند ” این برند دلخواه من است ”

ثبت برند جهانی Trips :

ثبت برند جهانی مترادف است با دو واژه “جهانی سازی” و ” تجاری سازی ” برند است، ثبت برند بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی WTO و توافقنامه Trips صورت می گیرد. تا به امروز بیش از ۱۶۰ کشور جهان موافقتنامه Trips را امضا نموده اند و ایران هنوز این موافقتنامه بین المللی را تایید نکرده است !

تفاوت موافقتنامه Trips با ثبت مادرید :

برخلاف سیستم مادرید که برای ثبت برند در کشور هدف می بایست علامت تجاری ثبت سرزمینی ایران شده باشد ، در سیستم Trips نیازی به این کار نیست و مستقیما می توان برند را در سوئیس به ثبت جهانی رسانید . این فرآیند در زمانی که برند ایرانی به هر علتی برای ثبت در داخل کشور با مشکلاتی مواجه باشد ، بیشتر به کار می آید و می توان فارغ از این مشکلات ، برند را در سوئیس ثبت نمود .

ثبت جهانی برند به شما این اجازه را می دهد که از مشخصه ® استفاده نمائید و این جمله را به عنوان هویت سرزمینی برند درج نمائید . is a registered trademark in Switzerland ، ثبت جهانی به معنای ثبت برند در تمام کشورهای جهان نیست و اصطلاحی است که از فواید جانبی سازمان تجارت جهانی WTO می باشد.

ثبت جهانی برند برای یک دوره ۱۰ساله می باشد و درصورت تمایل صاحب برند می توان آن را در سال نهم برای یک دوره ده دیگر ثبت نمود . آمار کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد UNCTAD سوئیس نشان می دهد که بیشتر شرکت هایی که موفق به اخذ نمایندگی برندهای معتبر می شوند ، آن دسته هستند که دارای برند ثبت شده جهانی باشند .

با توجه به محدودیت های سیستم مادرید “WIPO” که صرفا ۹۰ کشور هدف صادراتی را تحت پوشش قرار می دهد ، سیستم Trips که به جنبه های تجاری مالکیت معنوی می پردازد مورد توجه WTO و کشورهای دنیا قرار گرفته است . بیش از ۱۶۰ کشور جهان معاهده Trips را امضا نموده اند و این معاهده جزء لاینفک WTO می باشد .

همان طور که می دانید ثبت برند داراری طبقاتی است ، برای آگاهی بیشتر از طبقات ثبت برند بیشتر بدانید را مطالعه کنید.

برای ثبت جهانی Trips برند خود با کارشناسان موسسه ثبت برند و ثبت شرکت صدرا تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع خدمات ثبتی با کارشناسان ثبت صدرا در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره ، بهترین مسیر تجربه ثبتی را دریافت نمایید. ما به شما این قول را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت خدمات شما را انجام دهیم .
09127773762

سوال از شما پاسخ از ما